2018. június 15., péntek

Az ideális korkülönbség a testvérek között

Forrás
Ez az a téma, amibe tuti bele lehet botlani a játszótereken, de akár még a boltban is vagy csak úgy várakozva a piros lámpánál.
Van-e ideális korkülönbség a testvérek között? Szerintem van. Családonként változik és pont az a korkülönbség a jó, ami van. 

Van olyan ismerősöm, aki három hónappal a szülése után teherbe esett. És ők így akarták, így tervezték. Esküdött arra, hogy ez így lesz tökéletes, mert szinte egyszerre nőnek fel a gyerekek majd. Igaz, hogy ő megszakad az első három évben majd otthon velük, de sebaj. A gyerekeknek így szoros lesz a kapcsolatuk és megéri majd.

Van olyan ismerősöm, ahol tizenöt év telt el a két gyerek között. Igaz, hogy nem így tervezték, de csak nem akart jönni a baba. Aztán tizenöt év után hirtelen bekopogtatott a gólya. És esküdnek arra, hogy ez így a tökéletes, mert a Nagy úgy óvja őt, mintha a saját gyereke lenne és emiatt fantasztikus kapcsolat van a két gyerek között.

Van olyan ismerősöm, akik megvárták, hogy a Nagy oviba menjen és utána jött a Kicsi. Míg a Nagy oviban volt, addig az anyukának volt ideje a Kicsivel lennie. Szerintük tökéletes volt így, mert kicsi a korkülönbség, de még sem olyan pici, hogy két kicsivel szenvedett volna otthon.

És van a mi szituációnk. Kilenc év telt el a két gyerkőc között és szerintem ez így tökéletes. Mindig így terveztem. Sose szerettem volna kis korkülönbséget. Mindig azt szerettem volna, ha a nagyobbik kellően nagy ahhoz, hogy lelkifurdalás nélkül legyen időm a Kicsire. Amikor a Nagy már nem igényel annyira, amikor már nem akar rajtam csüngeni. 

Láthatjátok, hogy igen, van tökéletes korkülönbség a testvérek között, de annak az ideje családonként változó. 
Döntsetek úgy a család bővüléséről, ahogy ti szeretnétek! Ne hagyjátok, hogy befolyásoljanak mások: jaj, kellene már az a kis tesó! Majd akkor jön, amikor ti úgy érzitek, hogy jönnie kell. És akkor lesz tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése