2018. június 15., péntek

Krumplifőzelék

Saját
Gyerekkoromban utáltam a sulis krumplifőzeléket, mert sűrű, tömör, fojtogató volt. Anyukám viszont lágyan, kicsit folyósan készítette, amit akár kenyérrel is lehetett tunkolni. A mai napig így szeretem. 

A főzés számomra egy kicsit érzés alapján működik, így nehéz saját receptet leírni, mert mindig kicsit másképp sikerül. De megpróbálom és remélem, hogy izleni fog, ha ez alapján próbáljátok ki.

Hozzávalók:

- krumpli
- ételízesítő kocka (Hús vagy zöldségleves ízesítésű)
- babérlevél
- tejföl
- liszt
- víz
- evet
- tükörtojás/fasírt/sült virsli/pörkölt

Elkészítése:

A krumplit hámozzuk, mossuk meg és vágjuk kockákra.
Ezt követően tegyük fel annyi vízzel főni, hogy bőven ellepje, de azért ne is leves legyen majd belőle. 
Amikor a víz már melegszik, beletesszük az ételízesítő kockát. Úgy szoktam számolni, hogy 1-2 l vízhez adok 1 kockát.
Beleteszem a babérlevelet is. 1-2 l víz esetén 4-5 db-ot szoktam beletenni.
Én nem sózom, nem borsozom, elég az az íz, amit a kocka ad.
Mikor már kész van, puha a krumpli, behabarom. (A tejfölt annyi liszttel elkeverem, hogy sűrű legyen, majd forró levet adok hozzá a főzelékből, csomómentesre keverem, majd beleöntöm a főzelékbe folytonos keverés közben.)
Majd a legvégén ízlés szerint (1 kanál) ectet adok hozzá és jól elkeverem.
Kész is. 😊 Tükörtojással vagy fasírttal szoktam kínálni, de bundáskenyérrel is isteni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése