2018. június 22., péntek

Táblázatban vezetni a házi költségvetést? Igen!

Forrás
Már kislányként is szerettem a rendszerezést. A babáim meghatározott sorrendben kerültek vissza a helyükre esténként, a könyvek sem akárhogy voltak ám a polcon. Szinte törvényszerű, hogy háziasszonyként is fontos lett nekem a rendszerezés. A kiadásokról, bevételekről nem is szólva. Ezt pedig egy excel táblázatban vezetem. Méghozzá nem is akárhol, hanem egy Google Drive-ban, ami akár a telefonomon is elérhető.

⭐ Ha úgy érzitek, hogy valahol elfolyik a pénz és nem tudjátok hol
⭐ Ha spórolni szeretnétek, de nem tudjátok miből tudnátok lecsippenteni
⭐ Ha kíváncsiak vagytok arra, mire mennyit költötök
akkor ajánlom figyelmetekbe ezt a táblázatot.

A vezetése nagyon egyszerű. Vízszintesen vannak a hónapok (így láthatod melyik hónapban mennyit költöttél az adott területen), függőlegesen pedig a tételek.
Először is a bevételek. Fizetés, családi pótlék, gyerektartás, akár plusz bevétel stb.
Aztán jönnek a rendszeres kiadások. Ilyen a lakáshitel/albérlet, különböző számlák, tankolás, de akár tanfolyam havidíja is. Minden, ami rendszeres kiadás, de nem vásárlás még.
És végül jön a vásárlás kategóriákra szedve. Pékáru, tejtermék, hús, zöldség/gyümölcs, pipere, ruha, egyéb. Ez szerintem azért fontos, mert láthatjuk mire költünk indokolatlanul sokat.
A legvégén pedig ki lehet számolni a havi összbevételből a havi megtakarítást.
Ráadásul a táblázat nagy előnye, hogy akár több évet is tudunk egy táblázatban kezelni.

Ez csak példa. Alakítsátok ki saját magatoknak!
Próbáljátok meg csak 1 hónapig vezetni a táblázatot! Lehet, hogy rendesen megdöbbentek majd.
Ami fontos: tessék a blokkokat eltenni és mindent felvezetni a táblázatba. Nem kell azonnal, akár gyűjthetitek a blokkokat és pár nap után vezetitek fel, a lényeg, hogy mindent írjatok bele, mert csak így lesz pontos és tanulságos.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése