2018. október 2., kedd

Szeptember: éljen az iskola! ... és a betegeskedés!

Illusztráció forrása

Nálunk a szeptember nem csak az iskola kezdésről szólt idén, hanem a jó kis betegségek összeszedéséről is. Éljen a náthás időszak! Na meg az uszoda, ahol hideg a víz és nem fűtenek! Ússzanak csak a gyerekek így az egészségtudatos életmód szerint!

Szóval úgy kezdődött, hogy szeptember 4-én már taknyosan jött haza a Nagy az iskolából. Éljen! Plusz vitamin elő, este Coldrex Junior ivása és reménykedés, hogy pár nap alatt átmegy rajta. Ez egy keddi nap volt.
 
② Következő héten Szerdán már nem volt taknyos, de elkezdett köhögni. Épp oltásra vittem délután a Kicsit, így megnézte a Nagyot is a doki. Hát igen, igyon sok folyadékot és minden rendben lesz.
Kicsi az oltást megkapta, a Nagynak meg kikötöttem, hogy innentől kezdve a poharat le nem teszi a kezéből.

Másnap és az azt követő napon Kicsi belázasodott. Vélhetően az oltás mellékhatásaként, bár ilyen eddig még nem fordult vele elő. 

Harmadnap, azaz Szombaton arra ébredünk, hogy a Kicsi is szörcsög. Király, 2 beteg gyerek, ráadásul nincs is királyabb érzés, mint naponta 120X küzdeni egy 1 évessel, hogy hagyja kiszívni az orrát.

③ Újabb 1 hét szenvedés a Kicsivel, amíg végre elmúlt neki a náthája. Addigra a Nagy se köhögött, de ne unatkozzunk már!

④ Újabb hét, Nagy fájlalja a manduláját. Előző nap úszni voltak torna órán: hideg volt a víz, hideg volt az uszodában is. Király! 

Október eleje: én is lebetegedtem!

Éljen az iskolakezdés és az ősz!

És ha már náthás időszak. Ki hogyan védi az immunrendszerét? Hogyan készültök fel a náthás időszakokra? 

Emlékszem amikor én voltam gyerek, ha megfáztam, anyukám este Diapulmon-os inhalálációt rendelt elő nekem. Vagyis fürdés után letett az asztalra egy nap lábas forró vizet, benne a cseppekkel, fölé kellett hajolnom, törülközővel letakarta a fejemet és bizony ott szenvedtem jó pár percet. Hű de utáltam! A gőz marta az arcomat, folyt az orrom, folyt az izzadság rólam! Rettentően utáltam! Viszont mégis jobb lett utána. Meg emlékszem arra is, hogy a 80-as években volt egy barna tapasz. Azt este a mellkasomra ragasztotta anyukám és egész éjszaka kaptam levegőt. Fantasztikus volt, aztán eltűnt, azóta se lehet ilyet kapni, helyette bejöttek a légzéskönnyítő kenőcsök.
Na de a megelőzés. Az én gyerekkoromban semmilyen extra megelőzést nem alkalmaztak a szüleim. Ha jött a nátha, hát jött, igyekeztek kikúrálni.

Különösebb óvintézkedéseket én se teszek. Szednek a gyerekek D és C vitamint, a Nagy kap gyerekvitamint pluszba, a Kicsi még tápszert iszik és persze odafigyelünk a megelőzésre azért (gyakori kézmosás, kézfertőtlenítés, stb.). Ha pedig jött és a gyerekorvos nem rendel el különösebben semmilyen gyógyszert (sima náthánál csak annyit szokott javasolni, hogy sűrűn fújják, szívjuk az orrukat, Tantum Verde, esetleg szopogatós tabletta, plusz C vitamin, torokfájás esetén este borogatás, köhögésnél Lándzsás útifű és lehet este a Nagynak Coldrex Junior is), akkor a Kicsi orrát rendszeresen szívjuk, kapják a plusz C vitamint a D vitamin mellett, igyekszem az esti légzésüket a Nagynál krémmel, a Kicsinél párnával (ITT írtam róla) könnyíteni, aztán ha minden jól megy pár nap alatt elmúlik, ha csak sima nátha volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése