2018. augusztus 17., péntek

Jégbetét a gátmetszésre? Vajon segít enyhíteni a fájdalmat?


Kilenc évvel ezelőtt született a fiam és mivel fogalmam se volt arról igazán, hogy mire számíthatok majd a szülőszobán és utána, hogy fogom magamat érezni, nagyon vagányan néztem a szülés elé. Tavaly, amikor a kislányom született, átélve a szülést és a felépülési időszakot, már igyekeztem jobban felkészülni a lábadozásra.
Amit fontos kiemelni, hogy nincs két egyforma szülés és egyforma felépülés sem. Az első terhességem teljesen problémamentes volt, 18 órát vajjúdtam, szülés közben brutál módon sérültem és nagyon lassan épültem fel. Kb 8 hétbe tellett, mire ugyanúgy tudtam ülni sziszegés nélkül, mint a szülésem előtt. A második terhességem nem volt könnyű. Eltelt a két terhesség között 9 év, én se lettem fiatalabb vagy azért, mert most kislányom született ... a fene se tudja. 19 órát vajjúdtam, nem sérültem annyira most szülés közben, de gátmetszésre szükség volt. Gyorsan regenerálódtam, másnap már tudtam ülni, sétálni, semmit nem éreztem a gátmetszésből. És hogy ennek köze volt-e a jégbetét használatához? Biztosra nem merem állítani, de azt ki tudom jelenteni, hogy úgy érzem segített abban, hogy ne érezzem annyira a fájdalmat. 

Egy ismerősöm hívta fel a figyelmemet a jégbetétre, ugyanis ő is ezzel készült a felépülésre. Én is beszereztem két db-ot, mert ahogy eszembe jutott a kisfiammal való felépülési időszak, már előre rosszul voltam. 
Igaz, hogy nagyon borsos a betét ára (én 1.000 Ft/db áron vettem), ennek ellenére minden kismamának tudnám ajánlani, hogy 1-2 db-ot szerezzen be.

 

Este született a kislányom, majdnem éjfél volt, mire bekerültem a szobába, ahol másik 4 anyukával voltam együtt. Másnap láttam, ahogy az egyik anyuka az esti fürdéshez ezzel a betéttel bandukolt be a fürdőszobába (a szobánkban volt külön fürdőszoba és WC, amin csak mi osztozkodtunk) és kifelé jövet nagyon mosolygott. Ekkor beugrott, hogy nekem is lapul a bőröndömben és ha ilyen klassz érzés, akkor nekem is szükségem van rá, úgyhogy estére én is ezt használtam.

Amikor kivettem a dobozból egy hosszú és eléggé vastag betétet pillantottam meg, ami fogásra fura volt. A használati útmutatónak megfelelően jól összeszorítottam, amíg érezhetően a benne levő buborék elrepedt, majd jól felráztam. Aztán ugyanúgy elhelyeztem, mint a sima intimbetétet.
Milyen érzés volt? Mint egy álom! Először hideget éreztem, de aztán annyira kellemes volt, hogy én is fülig érő szájjal jöttem ki a fürdőből. Nagyon jól szívja a nedvességet is, hisz nagyon vastag. Mennyire lehet vele mozogni? Ragasztócsíkkal rögzül az alsóneműhöz, de azért a vastagsága és a mérete miatt nem olyan szexi benne mozogni. Bár a szülés után amúgy se vagyunk a legjobb formánkban. 😅

Nagyon tudom a figyelmetekbe ajánlani, ha még egyszer szülnék, 2 db tuti lenne megint a bőröndömben. Erre tényleg megéri beruházni. Kellemesen hűsít és úgy érzem, hogy könnyebben regenerálódtam. Nem fájt utána, egyszerűen jó volt. És a duzzanatom is a gátamnál szépen visszahúzódott. Nem tudom, hogy köze volt-e hozzá, de aranyerem volt sajnos a szülés napján is. A 3. napon vizsgált a nőgyógyászom és már ő se látta és én se éreztem, hogy lenne.

Itt tudtok róla bővebben olvasni:

http://momcare.eu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése